Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
NBD, CAR i inne gwarancje Dell
|
Autor |
Wiadomość |
Wilk
Administrator
      
Liczba postów: 100
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 0
|
NBD, CAR i inne gwarancje Dell
Ostatnio rozglądałem się za laptopem. Przy większości marek w opisie gwarancji podawano tylko jak długo ona obowiązuje oraz czy odbywa się w zewnętrznym serwisie gwarancyjnym. Wyjątek stanowiły gwarancje laptopów Dell, przy których pojawiały się różne skróty oznaczające typ gwarancji. Jako, że najczęściej w opisie samego laptopa nie było rozwinięcia informacji czym te poszczególne odmiany gwarancji różnią się od siebie, poszukałem trochę w sieci co jest co no i znalazłem. Umieszczam tutaj podsumowanie, bo może komuś się kiedyś przyda.
NBD (Next Business Day) - po zasygnalizowaniu problemu w dzień roboczy serwis reaguje do końca następnego dnia roboczego. W miarę możliwości naprawa u klienta.
CAR (Collect And Return) - serwis w pięć dni roboczych, po zgłoszeniu serwisanci przyjeżdżają, biorą laptopa, naprawiają i odwożą.
SBD (Same Business Day) - przyspieszona wersja gwarancji NBD, czyli działania podjęte w ciągu 4 godzin, jeśli tylko awaria zostanie zgłoszona do serwisu przed godziną szesnastą (w przeciwnym razie akcja zostanie podjęta dopiero następnego dnia do południa).
SD (Same Day) - przyspieszona wersja NBD i SBD, z tą różnicą, że reakcja następuje nie tylko w ciągu 4 godzin, ale na dodatek 7 dni w tygodniu.
Przy czym czterogodzinny czas reakcji wymaga dodatkowej rejestracji na stornie producenta (z podaniem lokalizacji) i dotyczy tylko niektórych obszarów (kwestia lokalizacji serwisów). Chociaż przy zwykłych zakupach zazwyczaj widać tylko dwa pierwsze z wymienionych typów gwarancyjnych.
-
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2010 09:50 PM przez Wilk.)
|
|
02-07-2010 09:49 PM |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości